14 نفر در حال مشاهده محصول هستند

زنون

قیمت زنون از 400000 تا 3000000 تومان میباشد
برای اطلاع دقیق از قیمت ها مناسب با خودروی شما تماس بگیرید
0919-311-9018

شناسه محصول: '-Teh1X1J5-TT4064 دسته: برچسب: , , , ,

قیمت محصول

1,800,000 تومان

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

توضیحات محصول

زنون

زنون : در چند سال اخیر، انواع چراغ هایی که در جاده ها می بینید با سطوح مختلف روشنایی، رنگ ها، سبک ها و شدت تغییر کرده اند. مدل‌های جدیدتر و مدرن‌تر خودروها دارای روشنایی مشخص‌تر و درخشش سفید/آبی هستند. این چراغ‌های زنون نامیده می‌شوند. این چراغ‌های جدید بسیار روشن‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر هستند که از لامپ‌های هالوژن یا ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند و راحت‌تر به اشکال و خطوط شیک تبدیل می‌شوند.

این نوع جدید از نورپردازی خودرو، چراغ‌های جلو زنون یا HID نامیده می‌شوند و در این بخش از سایت تهران تیونینگ ، ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چراغ‌های جلوی زنون چیست، چه مزایایی نسبت به چراغ‌های هالوژن و ال‌ای‌دی‌های قدیمی‌تر و سایر اطلاعات پیرامون این چراغ‌ها دارند.

زنون چیست ؟

عنصری که برای ایجاد چراغ‌های زنون استفاده می‌شود «زنون» نامیده می‌شود، این عنصر دارای نماد Xe و عدد اتمی آن 54 است. قابل توجه ترین ویژگی آن، توانایی آن در بیرون راندن تابش فرابنفش با طول موج کوتاه است. که وقتی در معرض تخلیه الکتریکی قرار می گیرد یک نور شدید مایل به آبی روشن است. زنون به خودی خود بی بو، بی رنگ، بی مزه و غیر واکنشی است، بنابراین نمی توانید زنون را ببینید که با توجه به استفاده اولیه آن می تواند گیج کننده به نظر برسد.

این کار علمی انجام شده است.

زنون کاربردهای زیادی دارد، از لامپ و نور، لیزر و حتی به عنوان بی حس کننده. حتی ممکن است متوجه شوید که از آن در دنیای دوپینگ ورزشی استفاده می شود. با این حال، در جاده ها بیشترین استفاده از آن در داخل چراغ های جلوی خودرو است.

چراغ های جلو چیست؟

چراغ های جلو زنون مجموعه ای از آرایه های روشنایی هستند که به جای لامپ های هالوژن سنتی از لامپ های زنون استفاده می کنند. همانطور که آموختیم، چراغ‌های زنون حاوی ذرات گاز زنون هستند که منتظر تخلیه الکتریکی هستند تا روشن شوند و نور مایل به آبی را آزاد کنند. لامپ‌های زنون بسیار گران‌تر هستند و معمولاً یا اختیاری (هزینه) اضافی هستند یا فقط با مارک‌های معتبر مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه و لندرور عرضه می‌شوند.

از بیرون، چراغ های زنون کم و بیش شبیه لامپ های هالوژن یا چراغ های LED به نظر می رسند. در شب است که وسایل نقلیه با چراغ‌های زنون واقعاً متمایز می‌شوند، زیرا دارای نور آبی/سفید بسیار متمایز هستند که می‌تواند تا سه برابر روشن‌تر بتابد که برای راننده موهبتی الهی است، اما شاید برای عابران پیاده و سایر رانندگان این نور چندان زیاد نباشد. هدیه.

به طور معمول، خودروهای دارای چراغ های جلو  همچنان دارای لامپ هالوژن برای چراغ های پرتو بالا هستند، اما برخی از آنها کاملا  هستند که به آنها چراغ های جلوی دو زنون می گویند.

چراغ های جلو بای زنون چیست؟

چراغ‌های جلوی بی زنون اساساً همان چراغ‌های جلوی  استاندارد هستند، با این حال، چراغ‌های جلوی وجود دارند که هم نور بالا و هم نور پایین را بر خلاف لامپ هالوژنی که نور بالا را انجام می‌دهند، انجام می‌دهند.

مزایای داشتن چراغ های جلو چیست؟

استفاده از چراغ های جلوی زنون بر روی هالوژن یا LED چند مزیت قابل توجه دارد. دو مورد بزرگتر این است که آنها روشن تر هستند و می توانند بسیار بیشتر از چراغ های LED و هالوژن دوام بیاورند. با این حال، از نظر ما بزرگترین مزیت چراغ‌های ، فاصله و عرض نور اضافی نور زنون است. چراغ‌های  می‌توانند دو تا سه برابر روشن‌تر از سایر جایگزین‌ها باشند و به رانندگانی که به اندازه کافی خوش‌شانس هستند دید بهتری از جاده، به خصوص در سرعت‌های بالاتر، داشته باشند. پخش گسترده‌تر نور باعث می‌شود که آنها حتی بهتر بتوانند خطرات را در کنار جاده و تا حدودی در اطراف پیچ‌ها تشخیص دهند.

علیرغم اینکه چراغ‌هایبا یک وسیله نقلیه لوکس مرتبط هستند، اما با این وجود امن‌ترین گزینه هستند، مخصوصاً در شب، برای تشخیص خطرات خیلی زودتر و راحت‌تر از چراغ‌های هالوژن و LED. با این حال، آنها بسیار گران هستند و عنصر زنون دقیقاً به آسانی یافت نمی شود، بنابراین ممکن است تا حدودی به جریان اصلی تبدیل شوند.

ایرادات چراغ های جلو چیست؟

چراغ های جلو زنون به همان اندازه که فواید دارند دارای معایبی هستند و نه تنها برای راننده. اولاً، عنصر زنون به وفور یافت نمی شود و به راحتی نمی توان آن را به دست آورد و این امر باعث می شود تا برای اهدافی «بی اهمیت» مانند چراغ های جلوی خودرو، قطعه ای پرهزینه باشد. افزودن این موارد به اجاره شخصی یا اجاره تجاری هزینه را افزایش می دهد.

بیشترین ایرادات زنون چیست؟

شاید بیشترین شکایت نسبت به چراغ‌های زنون از جانب سایر رانندگان و عابران پیاده باشد. همانطور که اشاره کردیم، چراغ‌های  بسیار روشن هستند. اگر تراز خودکار به درستی تنظیم نشده باشد یا کاملاً وجود نداشته باشد، می‌توانند خیره کننده باشند. چراغ‌های  برای اطمینان از بالا نرفتن آن‌ها به یک «تراز» نیاز دارند. اگر بیش از حد به سمت بالا نشانه‌گیری شوند، می‌توانند سایر رانندگان و عابران پیاده را خیره کنند که می‌تواند منجر به تصادف واقعی شود. با این حال، باید توجه داشت که اکثریت قریب به اتفاق چراغ های جلو دارای تراز کننده اتوماتیک هستند.

در نهایت، چراغ‌های  از شست‌وشوی چراغ‌های جلوی بسیار زیادی عبور می‌کنند. این تا حدی به دلیل روشنایی آنها است که به این معنی است که هر گونه کثیفی می تواند بر جهت نور تأثیر بگذارد و به طور بالقوه آنها را بالا ببرد تا رانندگان دیگر را خیره کند. پاک کننده های چراغ های جلو به دلیل قانون نیاز دارند زیرا چراغ های جلو بیش از 2000 لومن تولید می کنند. ما به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع نمی پردازیم زیرا بسیار پیچیده است. اما به همین دلیل است که چراغ های جلو  به واشر نیاز دارند. واقعیت این است که چراغ های جلو بیشتر از ماشین لباسشویی شما استفاده می کنند، احتمالاً به جلوی ماشین باز می گردند. کثیف تر کردن آن به طور منظم.

 

برای اطلاع دقیق از قیمت ها مناسب با خودروی شما تماس بگیرید
0919-311-9018

ما را در آپارات دنبال کنید

برای دیدن فیلم های محصولات زنون کلیک کنید

در صورت نیاز با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید

اطلاعات محصول

توضیحات محصول

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

حذف فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زنون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.